26 ביולי 2010

אילת

בריכה ,חופים מקסימים ואווירה אחרת . אה, כן ,גם המוני עם ישראל .....זהו חופש באילת.
אחרי זמן ממושך מאוד שלא היינו בחופש עקב אילוצים שונים ומגוונים החלטנו הזוג ואני לצאת לנופש באילת ,רק שנינו ,בלי הילדים (אותם נצ'פר בלי נדר שנה הבאה). המקורבים יודעים כמה הייתי זקוקה לחופשה הזאת ,בעיקר נפשית ,אחרי שנתיים לא קלות שעברו עלינו. בנוסף יום ההולדת של הזוגי מתקרב וזו סיבה נוספת למסיבה , אז הגיע הרגע ויוצאים לדרך.
החלטנו  ומצאנו דיל מצויין במלון אגמים הכולל טיסות. מתייצבים בנתבג בשעה היעודה ,עולים על המטוס ו....מחכים - שלושת רבעי שעה איחור בהמראה. נשמתי עמוק ,תרגעי אמרתי ,זה הרי ממילא לא יעזור ....בינתיים קפאתי מקור  ככה נחתנו באילת בשעה תשע וחצי להפשרה מהירה . הגענו למלון וראה זה פלא החדר מוכן ומזומן ,התארגנות מהירה  ויאללה לבריכה.
מלון אגמים , מרשת ישרוטל - מלון שצורת המבנה שלו וחלוקת משטחי הבריכות אינם נו תנים את חווית העומס והצעקות הזכורים לשמצה מבתי מלון אחרים באילת.
זה הנוף  שנשקף מחלון החדר

הבריכות במלון מחולקות למעין "אגמים" - ישנה הבריכה המרכזית ועוד מספר בריכות כמו זו שבתמונה ובנוסף ישנה בריכה הקיפית צרה יחסית  שלמעשה אליה יורדים מהחדרים שעל המים. הבריכה הזו מוצלת כל היום ובה היינו. זוהי תמונה של אחד האגמים ....

והתעלות  הרחבות משמקיפות את הבריכה

וכמובן הבריכה המרכזית

את השתייה הקרה מוכרים בין היתר בעזרת קאנו ששט  לאורך הבריכה ההיקפית

החופש פירושו בין היתר אוכל וקניות ....
בגזרת הקניות מככב קניון מול הים שעמוס באנשים בכל שעות פעילותו .אני,שלא אוהבת את השיטוט בין חלונות הראווה מיציתי אותו מהר מאוד. קניותיי בו הצטמצמו למספר בשמים לבנותיי ולאחותי - מבצעים מדהימים.
הטיילת עמוסה בדוכני הקניות אשר מוסיפים לססגוניות המיוחדת של אילת והשיטוט בהם הופך לחוויה תרבותית מיוחדת במינה, והמבין יבין. הצילום נעשה ביום מטעמי נוחות ....

אוכל....איך אפשר בלעדיו
אכלנו בערב הראשון במסעדת ה"ראנץ האוס" שממוקמת בטיילת מתחת למלון הרויאל ביץ . זוהי מסעדת בשרים בסגנון אמריקאי אשר יודעת להעניק חווית שירות מעולה בנוסף לאוכל המעולה שמוגש בה. יצויין לשבח מלצר ששמו חן שהיה עמנו לאורך כל הערב עם חיוך ושירות מעולים. אז מה אכלנו ?
מנה ראשונה סלט מיסיסיפי - סלט ירוק בתוספת קוביות עוף פריכות וקוביות לחם קלוי (ניכר כי הוכן במקום).
מנה נוספת היתה קולורדו - קרפצ'יו סירלוין בפסטו ועשבי תיבול
בעיקרית התפרענו לחלוטין - אומצת פילה ואומצת ורד הצלע . שתי מנות של 400 גרם מלוות בתפוח אדמה אפוי וחלת בצל .
קינוח , איך אפשר שלא.....פאי פירות יער ועוגת שוקולד חמה ,שתי המנות מלוות בגלידת וניל ....הממממממ
בסיומו של ערב לקקנו את האצבעות והבטחנו לעצמינו שאנחנו עוד נפגש. הצטערתי שהמצלמה לא איתי על מנת לצלם את המנות המוגשות. המסעדה איננה זולה כלל וכלל אך אנחנו חגגנו עם שובר ארוחת הגורמה של "חבר" כך שהשתלם לנו מאוד!
אחרי ארוחה כזאת יצאנו לחרוש את הטיילת בכוחותינו האחרונים
למחרת בערב ארוחה במסעדת  Passador  מסעדת בשרים הממוקמת בחזית מלון אמריקנה   . הדבר הבולט בארוחה היה....המלצרית החמוצה ששמץ של חיוך לא עלה על שפתותיה. המנות טובות אם כי אין ספק שכוכב הארוחות היתה זו של הראנץ האוס.
ולסעודה האחרונה באילת יצאנו בערב האחרון למסעדת ברביס הממוקמת בפארק אופירה מול מלון דן פנורמה. במסעדה פירות ים ,בשרים , המבורגרים ועוד...לפתיחה הוזמנו טבעות קלאמרי מצויינות ,פריכות וטריות  ,  לעיקריות הזמנו שניצל וינאי עם ביצת עין מעל  ופילה סלמון בצ'אטני מנגו שלא נאכלו עד תום אך ורק בגלל גודלן.
בקיצור, אי אפשר להגיד שהיינו רעבים באילת.....
היו לנו הרבה תוכניות - טיול טרקטורונים לפני שקיעה, עיר המלכים אבל....תחושת העצלות השתלטה עלינו ובסופו של דבר נשארנו במלון.
אז מה היה לנו - זוג בחופשה ,בריכה, קניות ואוכל - החיים הטובים למשך 4 ימים מושלמים .