18 באוגוסט 2012

עוגת פירות יער ולימון

אני מתה על פירות יער, החמצמצות העדינה עם המתיקות המושלמת ...אחחח. אוהבת לשלב אותם בעיקר בעוגות. 
לכן, כשראיתי את המתכון של נעמה רן לעוגת לימון ופירות יער (או פירות יער ולימון, הכל בעיני המבשל והטועם :P) היה ברור לי שאני מנסה להכינה. 
אצתי רצתי (או יותר נכון שלחתי שליח) לקנות מגש פירות יער קפואים, הפשרתי ,סיננתי והתחלתי בעבודה. טחנתי את פירות היער וכף סוכר לתערובת אחידה בעזרת הבלנדר מוט האהוב. 
הוצאתי את מעבד המזון ,הדי ישן שלי, יש לציין, זה שאני כבר מתה להחליפו....הכנסתי פנימה חמאה רכה וסוכר, מפעילה אותו ו....יוק .....המכשיר מת. מנסה לסגור טוב יותר את המכסה שמהווה גם מעין מנגנון בטיחות ....מת. 
התעצבנתי, כעסתי על עצמי (ועל אחרים,כמובן) שלא השכלתי לקנות מעבד מזון עוד בטרם התפגר הנוכחי. מרוב מלל ורעש הגיע הזוגי לראות מה קרה.
מסתכל, מנסה להפוך את המכשיר ובשקט האופייני לו ....מוציא מהתקע את הכבל של הבלנדר מוט ומחבר את הכבל של מעבד המזון  והכל עובד.
הידעתם, שמעבד מזון צריך להיות בחשמל על מנת לעבוד ?
מכאן כבר הדרך להכנתה של העוגה קצרה ומהירה . 
עוגת פירות יער ולימון - נעמה רן 
 1 חבילה (250-300גרם) פירות יער מוקפאים,מופשרים ומסוננים
1 כף סוכר
200גרם חמאה רכה
1 כוס (200ג') סוכר
1 כפית תמצית וניל
2 כפות מיץ לימון
קליפה מגוררת מ- 1 לימון
3 ביצים
1 גביע שמנת חמוצה
2 כוסות (280 ג') קמח
3 כפיות אבקת אפייה
1/8 כפית מלח
מחממים תנור ל- 180 ומשמנים תבניות (2 אינגליש)
טוחנים את הפירות לתערובת אחידה עם הסוכר.
שמים חמאה וסוכר במעבד מזון ומעבדים עד קרם אוורירי. מוסיפים את הווניל,מיץ לימון,קליפת לימון והביצים ומערבלים לתערובת חלקה. מוסיפים את השמנת ומערבלים שוב.
שמים את הקמח, אבקת האפייה והמלח בקערה ומערבלים. מוסיפים את התערובת לבלילה ומעבדים רק עד שהתערובת נבלעת בבלילה.
יוצקים מחצית מהעיסה לתבניות (רבע לכל תבנית) ומפזרים מעליה בכף את הפירות . יוצקים מעל את שארית הבלילה ומיישרים. יוצרים דוגמת שיש.
אופים 45 דקות עד שקיסם יוצא עם מעט פירורים.
מצננים ומפזרים אבקת סוכר. 
הצלחתי להציל את החתיכה האחרונה לצרכי הצילום (וכן, אני יודעת שאני צלמת גרועה)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה