24 בנובמבר 2012

חמין

מזג האוויר החורפי שנחת עלינו בסוף השבוע הזה צעק לי חמין ....חמין ראשון השנה ....
המאכל החורפי האולטימטיבי....אני מתה עליו אבל ....אצלי בבית הרוב מסרב לאכול אותו ולכן אני ממעטת בהכנתו. 
למרות ההתנגדויות החלטתי שאני מכינה, הבטחתי סיר קטן, כמות קטנה....אבל תכנונים לחוד והתוצאה לחוד ....כבר מזמן הגעתי למסקנה שאני מבשלת לגדוד ... 


הנה המתכון לחמין שלי 
מטגנת הרבה בצל עד להשחמה 
מעליו שעועית אדומה ולבנה (שמתי בשקית) וגריסים (גם כן בשקית) - שקיות קוקי מחוררות או לחילופין שקיות בד לחמין 
כעת הבשר - אוסובוקו 
מניחים את הקשקע ומסביבו תפוחי אדמה חתוכים , קיגל (מתכון בהמשך)  
אנחנו מוסיפים גם קובה לחמין . 
וכעת התיבול : 
2 כוסות מים 
2 כפות סויה 
2 כפות קטשופ
1 כפית סילאן 
מלח, פלפל, 
פפריקה מתוקה 
אבקת מרק עוף (או בצל) 
לערבב בכלי ולטעום , לשפר תיבול .....
לשפוך על כל תכולת הסיר. 
להביא לרתיחה על הגז , לבשל כשעה ואז להכניס לחום של 100 מעלות עד הארוחה (אצלי יוצא בערך 14 שעות). לבדוק מדי פעם את כמות הנוזלים על מנת שלא יתאדו לחלוטין והחמין יישרף. אם משחים יותר מדי ניתן להניח מעל יריעת נייר אלומיניום. 
הקיגל (בהשראת הבלוג של מוטי בראון - אוכל מכל הלב)
4 תפוחי אדמה מגורדים 
בצל קצוץ דק מטוגן 
1 כוס קמח
1/2 כוס סולת 
2 ביצים 
2 כפות שמן 
1/2 כוס מים רותחים 
כף אבקת מרק עוף 
מלח, פלפל 
לערבב היטב ליצור קציצות ולהניח בחמין. 

ומבט מקרוב על החמין 


אז.....מי שהזמנתי ולא יכול היה להגיע :P.....חכו לפעם הבאה ....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה