29 במאי 2014

מג'דרת קוסקוס

עדשים ירוקות .....אוהבת....מאוד....והן משתלבות לי נהדר בתפריט ....
ומה יש בהן בעדשים? העדשים הן קטנייה עם ערך תזונתי מרשים ביותר. הן עשירות בחלבון ומכילות סיבים תזונתיים, מגנזיום, סידן, ברזל, ויטמינים A, B1, וחומצה פולית. 
הן קלות לעיכול יותר מכל קטנייה אחרת מכיוון שמכילות פחות גופרית ומכאן שתופעות הלוואי שלהם פחותות. הן טובות בסיוע לשמירה על רמות סוכר בדם, איזון לחץ דם, הורדת רמת כולסטרול ועוד.....
ולפני שנמשיך....רגע של עברית...
עדשים - זכר או נקבה....קפצתי לאתר של האקדמיה ללשון העברית על מנת לבדוק את העניין והתוצאה כתובה לפניכם בלשון נקבה. 
אז, אני אוהבת אותן? ואתם? 
יש לי מתכון מעולה להכנת מעין מג'דרה .....
מכינים קוסקוס על פי ההוראות ומניחים בצד. (כן, אני הכנתי משקית להכנה מהירהcheeky)
מטגנים בצל פרוס עד שקיפות. 
מוסיפים שקית עדשים ירוקות מבושלות (אני השתמשתי בסנפרוסט) , כמובן שאם משתמשים בעדשים יבשות אז יש להשרותן ולבשלן עד ריכוך. 
מתבלים במלח, פלפל שחור, מעט כורכום ואבקת מרק עוף. 
מערבבים היטב ומבשלים מספר דקות. 
מוסיפים למחבת את הקוסקוס המוכן ומערבבים היטב. 
טועמים ומתקנים תיבול. 
מערבבים שנית ו....זהו 
קדימה לאכול. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה