24 בנובמבר 2012

שמרים שושנים

החורף הגיע ואיתו מתקפת השמרים....לא יודעת למה, אבל דווקא בחורף, כאשר בחדר קר (יחסית) אני נכנסת למתקפת אפיית השמרים. מתה על ריח השמרים בחדר הסגור .....
לפני כחודש קנה לי אישי היקר (שמאוד אוהב את קניית המוצרים החדשים ) את קמח השמרים החדש של אוסם. בחבילה הראשונה אפיתי לפני כחודש רולדות שוקולד, השתמשתי במתכון שמפורסם על השקית עצמה ו....לא אהבתי את הבצק. חייבת לציין כי דווקא הפידבקים שקיבלתי דיווחו על עוגות מצויינות . 
הפעם החלטתי לנצל את החבילה השנייה לאפיית עוגת שושנים (זו היא הפעם הראשונה שאני מכינה אותה) . הכנתי לפי מרשם שאני משתמשת בו שנים רבות , גם הפעם, כמו בהתנסות הראשונית זמן ההתפחה עם הקמח הזה מתארך אולם התוצאה מעולה. 
לא בטוח שאמשיך להשתמש בו משום שיחסית מחירו גבוה ואין כל בעייה בקניית קמח רגיל ושמרים (גם בקמח תופח כמעט ואינני משתמשת). 


עוגת שמרים שושנים 
5-6 כוסות קמח (כאן השתמשתי בקמח השמרים)
כוס + 1/4 חלב חמים
2 כפות שמרים (כאמור, כאן לא היה צורך בכך)
150 גרם חמאה רכה 
3 ביצים 
1/2 כוס סוכר 
1/2 כפית מלח 
כפית תמצית וניל
גרידת לימון 
סירופ סוכר
כוס סוכר
כוס מים 
תמצית וניל 
ללוש היטב כ- 8 דקות ולהניח להתפחה כשעה (כאמור לקח כשעה וחצי ) . 
לחלק ל- 4 חלקים ולרדד כל חלק . למרוח מלית (אצלי שוקולד פרה של עלית עפ"י דרישת הקהל) ולגלגל לרולדה. 
כל רולדה לחתוך לחלקים ולהשכיב בתבנית(יצאו לי שתי תבניות של 26)
להניח להתפחה נוספת של כחצי שעה , להבריש בביצה טרופה ולאפות כ- 35 דקות בחום בינוני. 
עם היציאה מהתנור להבריש בסירופ סוכר שהכינותי קודם לכן .
מעט תובנות: מכיוון שזו היתה הפעם הראשונה שהכנתי שושנים , למדתי שיש דרך לחיתוך לחלקים שווים - לחצות כל רולדה לחצי וכל חצי שוב לחצות וכך הלאה....(טוב, לומדים מטעויות  ). 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה