27 ביולי 2012

ארץ הגולן

זהו, שתי בנות טסו להן אל מעבר לים ואנחנו, כלומר, הזוגי ואני החלטנו לנפוש בארץ . ההחלטה נפלה על הגולן או ליתר דיוק לינה בבקתות העץ של קיבוץ אפיק בדרום הרמה.
ביום חם ולח שמנו פעמינו, מטלטלינו ומכוניתנו ופנינו צפונה. העצירה הראשונה היתה לארוחת בוקר ב"קימל בגלבוע" של השף שאול בן אדרת. מבנה מרהיב המשקיף על נוף מהמם .

והאוכל? ארוחת בוקר מענגת לשון וחיך - קיבלנו לחם עגבניות ואגוזים טרי טרי ומתפצח בפה מלווה בטפנד זיתים, גבינת שמנת .
סלט כפרי עם ירקות ירוקים, קרוטונים, צנוברים וגבינת צאן מגורדת מעל.
סלט סלק טרי ברוטב רימונים וינגרייט בלסמי עם גבינת סנט מור צלויה.
סלט ירקות קצוץ
שקשוקת תרד ושקשוקת עגבניות .

אכלנו, נהנינו והמשכנו בדרכנו לכיוון כפר האמנים באניעם - מקום חביב למדי עם גלריות קטנות של עבודות עץ, תכשיטים, כדרות. במתחם נמצאת מסעדת הבשרים סוזנה ביסטרו שאליה חזרנו ביום המחרת. מסעדה חביבה אם כי לא יצאתי מגדרי - הוזמנה מנת בשרים mix זוגי סבירה.

בצהרי היום המאוחרים הגענו אל בקתות העץ של קיבוץ אפיק, בקתות חדשות יחסית המספקות פינוקים כמו ג'קוזי ענק הממוקם בחדר השינה וחדר אמבטיה עם מקלחת גדולה ומפנקת. הבקתות מאובזרות במקרר, מיקרוגל ופינת קפה. מתאימות לזוגות ולמשפחות. הבקתות בנויות יחסית בקרבה זו לזו אך בצורה כזו שלכל אחת כניסה שאינה פונה לביתן שליד וכך גם המרפסות/גינות . האתר היה מלא אך ממש לא הורגש הדבר.
וראו מי באו לבקרינו באחד הימים - לזה קוראים גננות אקולוגית ....

ארוחת הערב היתה במסעדת הבקתה במצפה השלום לנוכח שקיעה מרהיבה ביופיה.

והאוכל - ארוחה מן המשובחות (רק חבל שלא צילמתי...הייתי שקועה בשקיעה) ומן המהנות שאכלנו.
שיפודי סלמון עם לימון וכדורי ריזוטו מטוגנים (מנה חדשה בתפריט) היו מנות פתיחה מעולות (ואפילו אני, שלא אוהבת ריזוטו בלשון המעטה נהניתי מכל ביס).
כמנה עיקרית לקחנו סטייק סינטה ברוטב יין אדום ושניצל וינאי - מנות ענק שקשה היה להתגבר עליהן, אך נאכלו עד תום (או עד התפוצצות).
מנת הקינוח של פאי התפוחים עם סורבה פסיפלורה היתה אקורד סיום מצויין לארוחה מהנה ביותר.
ופגשנו גם חברים ....את שפן הסלע והצברים

טיול טומקארים היה האטרקציה המרכזית של יום המחרת ...הזוגי רצה טרקטורון ואני פחדתי:D , הפשרה היתה הרכב המוזר הזה שאיתו נסענו לשמורת אביטל, למעבר קונייטרה ולמטעי עין זיוון. דרך נופית, כנראה מהממת...לא ראיתי את כולה כי....עצמתי עיניים מרוב פחד בירידות הנוראיות:P. כעת הבטחתי לזוגי טיול טרקטורונים עם הבן ,רק שזה לא כ"כ מתלהב מהרעיון אחרי ההתהפכות שלו לפני מספר חודשים....

והנוף שראינו מבדרך - מחנה האו"מ , מעבר קונטרה - הגענו למעבר עצמו אך הצילומים נעשו ממרחק

את הקפה (הקר, בטח הקר) שתינו בקופי ענן בהר בנטל - תצפית מדהימה למרום גולן (וגם לצד הסורי) ומשב רוח מרענן ביום חם שכזה.
מבט מהר בנטל אל קיבוץ מרום גולן

את דרכינו חזרה התחלנו בביקור אצל יונה בקדמת צבי - את יונה אני מכירה וירטואלית כבר זמן רב אך הנה הגיעה ההזדמנות להפגש. השארת הודעה שגררה חיפוש לא קצר אחר מספר הטלפון שלי (סליחה, לא ידעתי שאנחנו לא רשומים במאגר) והנה נפגשנו. יונה היא בעלת סטודיו לעבודות בד שנקרא יונה'לה- מימד מיוחד בבד ועושה דברים מהממים. כמובן, שלא התאפקתי וקניתי..... יונה, אכן, הצטערתי שלא הצטלמנו ....
משם הדרך למרכז המבקרים בצומת וואסט היתה קצרה....בניינים של הצבא הסורי הפכו לחנויות אמנות  והחנות מבחינתי היתה ...קסם התבלינים ...חנות קסומה, ריחות התבלינים מתערבבים ויוצרים מערבולת חושנית שאין שני לה.

ולא נדבר על הדרך והנוף ...
מבט על עמק החולה

וכביש גונן גדות, אחד היפים בארץ

כך חלפו להם שלושה ימים קסומים שהלוואי ויחזרו ובקרוב.
ולזוגי היקר שלי,שלמענו היתה כל החגיגה, אני מאחלת עוד הרבה ימים מאושרים כאלה.