7 באוגוסט 2013

ברלין

אחרי חצי שנה לא קלה עבורי יוצאים לחופש... ההחלטה נפלה על ברלין. החלטה לא היתה קלה... טיול למקום טעון רגשית... הדיסוננס בין עיר שכולם מספרים שהיא צעירה ותוססת לבין עברו של העם... התלבטויות, אך לבסוף נפלה ההחלטה שנוסעים. 
כמובן שלא יכולנו להמנע ממספר בדיחות מקבריות בשלבים שונים של הטיול אבל גם זו דרך התמודדות.במקומות רבים בברלין תלויים שלטים של מכון ויזנטל הקוראים להזדמנות אחרונה לתפיסת פושעי מלחמה, בחזית מלון מסויים נמצאות מודעות גדולות המאזכרות שזהו מיקומו של בניין משרדו של אייכמן ומלמדות את סיפור תפיסתו ומשפטו בירושלים. 



אבל, בסיומו של יום מצאנו עיר שוקקת ותוססת המשנה את פניה לחלוטין משעות היום לשעות הלילה. 
אז, אתם מוכנים לצאת לסיור...? בסיומו רשימת טיפים למטיילים...
נחתנו בשעות הבוקר והסתיינו בהסעה שהזמנו מראש - בחור לבבי ולרי וסילב (ישראלי שנמצא בברלין כבר 9 שנים) - 35 יורו להסעה עד 4 אנשים, זהו שליש ממחיר העברה שרצו בחברות הנסיעות לכל אחד . תגידו, ואולי בצדק, מדוע לא תחבורה ציבורית/מונית ? קצת פינוק ונוחות ...
שמש נהדרת קיבלה את פנינו, 25 מעלות... איזה כיף.
הגענו למלון  Berlin Berlin  - נמצא במערב העיר עם גישה נוחה של קו 100 (קו מיוחד לתיירים במחיר של קו רגיל שסובב את אתריה המרכזיים של העיר), תחנת רכבת קרובה (כ-5 דקות) ובמרחק הליכה של 15 דקות מתחנת הגנים הזואולוגיים הגדולה. מלון עם חדרים מרווחים (מרווחים? ענקיים),ממוזגים ואינטרנט חופשי (יששששש) .
התארגנות זריזה, עומדים לצאת ו... נפתחו ארובות השמיים... מבול... מה עושים? יוצאים בדילוג שלוליות ותחת גגות בניינים להגיע ל- Alexander Platz לפחות לאחד הקניונים שם... רצנו, נרטבנו, הגענו לכיכר ו... פסק הגשם, יצאה השמש ואיתה יצאנו לסיור ראשוני באיזור. 
יום המחרת הוקדש לסיור רגלי בעיר - הצטרפנו לסיור מודרך בעברית, סיור בן כ-6 שעות... המדריך שלנו היה בחור בשם עמיר, אדריכל השוהה בברלין בעקבות אשתו המשתתפת בפרוייקט חילופי סטודנטים. הסיור עובר בכל האתרים המרכזיים של העיר, סיור מרתק אך מעייף. סימנו לנו אתרים אליהם נשוב בהמשך השבוע. 
לא אתחיל לרשום את כל האתרים בעיר את זה תמצאו בכל מדריך טיולים... ניתן לתמונות לדבר...





בהמשך החלטנו על יום מנוחה מההליכה המסיבית בעיר ואותו עשינו בגן עדן... נסיעה קצרה ברכבת ל- Tropical Islands. מקום מקורה... יער טרופי וחוף קסום, ממש תאילנד הקטנה. 
תפסנו שלווה על החוף...



חלק בלתי נפרד מהסיורים היה קשור לשואה - אנדרטת השואה ורציף 17 שממנו נשלחו אל מותם רבים מיהודי ברלין. השהייה ברציף שכיום אינו פעיל אך נמצא בקרבת רציף פעיל, היא חוויה מצמררת - מצד אחד הדממה ששוררת כאשר התחנה ריקה ואז נשמעים שקשוק גלגלי הרכבת המתקרבת ...




ואם הגעתם עד כאן...
אחרי כל הטיולים וההסטוריה לא נפקוד את מקומן של... הקניות :
עונת הסיילים היתה בעיצומה בכל חנות אפשרית. כוכב הקניות הזולות היתה רשת Primark - אולם אליה וקוץ בה ...אנחנו הגענו אליה אחר הצהריים ולטירוף אמיתי. אנשים רצים ואוספים דברים מכל הבא ליד, המדפים הפוכים ...אחרי זמן קצר נשברנו וברחנו. באחד הימים החלטנו לשוב לשם והפעם מיד עם הפתיחה - חוויה שונה לחלוטין שאפשרה קניית מלתחה חדשה במחיר מינימלי. 
לאוהבי כפכפי הבירקנשטוק - ישנה חנות גדולה של הרשת ליד כיכר אלכסנדר אולם ברחוב קו'דם ', מול כלבו ה- Ka.De.Ve , ישנה רשת חנויות נעליים הנקראת Shoes city אשר מחזיקה את כל הדגמים וזולה באופן משמעותי מחנות הרשת. 
בקניות מרוכזות מעל 25 אירו חשוב לבקש החזר מס לפני עשיית החשבון. את המעטפות מחתימים בדלפק המכס בשדה התעופה ומקבלים בדוכן כסף מזומן במקום. 
תצפית ממגדל הטלוויזיה – הגענו יחסית מוקדם (10:00) , קנינו כרטיסים במכונה שמחוץ למבנה כך שלא חיכינו את התור הארוך שהיה לקופה. התור לעלייה הוא עפ"י מספרי הכרטיס כך שגם כאן הלך מהר.... חיכינו פחות מחמש דקות.
מים - מרביתם הם מים מוגזים אז למי מאיתנו שהדבר משמעותי עבורו - על בקבוקי המים הרגילים כתוב Still. 
לחנויות שבחצרות של Hackeschen Hofe  כדאי להגיע בשעות אחה"צ המאוחרות – אנחנו הגענו מאוחר והרוב היה סגור.
סיור ברייכסטאג (לא רק בכיפה) כדאי להזמין באינטרנט מספיק זמן מראש בשעות שנוחות לכם. יש להביא דרכונים. 
מסעדות - רשת מסעדות Maredo (אנחנו אכלנו ב- Hackeschen Markt) טעים מאוד , מנות גדולות. 
במרכז סוני יש מסעדה אוסטרלית מעולה .
רשת נוספת היא Wok to Walk - מזון אסיאתי המתבשל מול העיניים, כל אחד על פי בקשתו . טעים מאוד. 
​קיבלנו המלצה על רשת מסעדות איטלקיות בשירות עצמי Vapiano - אנחנו לא נהנינו. 
גלידריה טובה ומרשימה ממוקמת בקניון Arkade  בכיכר פוטסדם . 
לסקראפריות שבינינו - יש חנות מדהימה מול ה- Ka.De.Ve שנקראת Idea - חנות גדולה, גן עדן ...אני רוקנתי אותה ....

זהו, תם שבוע מהנה, חוויתי הן מבחינת העיר והן מבחינה משפחתית. 
ממתינים בקוצר רוח לטיול הבא. 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה